Van links naar rechts: Emma Harjadi Herman, Rein Wolfs en Charl Landvreugd. 📷 Martijn Doornemik 🖋 Lucette ter Borg Stedelijk Museum Het inclusiviteitsbeleid van het Stedelijk Museum in Amsterdam ligt onder vuur sinds de film White Balls on Walls, komende week op tv, achter de schermen keek. De directie reageert: „Moeten we het hier echt over hebben?” Het verzoek kwam in de zomer van 2019, toen Stedelijk Museum-directeur Rein Wolfs nog maar net zijn bureaustoel had afgesteld op zijn nieuwe kantoor met uitzicht op het Amsterdamse Museumplein. Of documentairemaker Sarah Vos (1968) met haar camera het museum in mocht – niet alleen op zaal, maar ook op de plekken die gewoonlijk uit het zicht blijven: de kantoren, de depots, de wc’s, de fietsenkelder. Ze ging mee om kunst te kopen en sprak een hele zwik mensen: van de beveiliger tot de directeur. Het ging van de conservator die alle ins and outs kent van het ophangen van een schilderijtje – twee centimeter meer naar links of toch liever na...
Reacties
Een reactie posten